Balettioppilaitos saa opiskelijan perustiedot sekä tiedot hänen aikaisemmasta koulutuksestaan ja osaamisestaan yhteishakulomakkeen, oppilaitoksen oman hakukaavakkeen ja toimitettujen todistusten ja muiden liitteiden avulla. Lisäksi opiskelijalta kerätään henkilötietolomakkeella opintosuhteen ylläpitoa varten tarvittavat perustiedot kuten nimi-, kotiosoite-, puhelinnumero- ja sähköpostiosoitetiedot, henkilötunnustieto, tieto opiskelijan äidinkielestä sekä huoltajien nimi- ja yhteystiedot. Tietoja käytetään opiskelijarekisterin ylläpitoa, opintoihin liittyvää yhteydenpitoa, todistuksia ja mahdollista laskutusta varten.
Opintosuhteeseen liittyen käsitellään tietoa opiskelijan opintojen edistymisestä, arvosanoista ja annetuista ammatillisen osaamisen näytöistä.
Opintosuhteeseen liittyen käsitellään myös opiskelijan poissaoloihin, mahdollisiin varoituksiin ja puuttumisiin liittyviä tietoja, sekä muita opintosuhteen hallinnointiin liittyviä asiakirjoja. Opiskelijaan liittyen käsitellään myös tietoa hänelle myönnetyistä käyttöoikeuksista ja kulkutunnisteista sekä niiden käytöstä kulunvalvonnassa ja ruokalassa.
Opintosuhteen hallinnointiin liittyvien tietojen käsittelyperuste on oppilassuhde (sopimus, tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1.b) tai lakisääteinen velvoite (tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1.c).